سرامیک محوطه استخر

  • محوطه استخر یکی از بخش‌های مهم و جذاب در هر خانه و ویلا است که برای استراحت، تفریح و فعالیت های ورزشی استفاده می‌شود. امروزه با پیشرفت صنعت، سرامیک به عنوان یکی از متریال محبوب و قابل اعتماد برای پوشش محوطه استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی مزایا، نکات قابل توجه و راهنمایی های نصب سرامیک در محوطه استخر می‌پردازیم.

    در گذشته مصالح و متریالی نظیر سنگ طبیعی، چوب و بتن پیش ساخته در محوطه استخرها استفاده می شد، اما امروزه با توجه به خاصیت پرسلانی سرامیک ها و ویژگی های آن ها، سرامیک های پرسلانی به انتخاب برتر پیمانکاران و معماران برای طراحی محوطه استخر تبدیل شده است. سرامیک ها علاوه بر زیبایی منحصر به فرد به واسطه داشتن طرح های متنوع، مقاومت بالا در برابر آب، رطوبت و همچنین تغییرات دما دارند و برای استفاده در فضاهای خارجی و باز مانند محوطه استخر، تراس، روف گاردن و حیاط مناسب هستند. این سرامیک ها با توجه به دوام و مقاومت بالا نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.

    سرامیک محوطه استخر دارای چه ویژگی هایی است؟

    در این بخش، به بررسی ویژگی های سرامیک مورد استفاده در محوطه استخر می‌پردازیم. این ویژگی ها عبارتند از:

    1. مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت: سرامیک های پرسلان با جذب آب نزدیک به صفر گزینه مناسبی برای استفاده در محیط مرطوب استخرها می باشد.
    2. مقاومت در برابر ترکیبات شیمیایی: محوطه استخر در معرض ترکیبات شیمیایی ضدعفونی کننده مانند کلر و همچنین ترکیباتی مانند روغن های بدن قرار دارد. سرامیک های پرسلانی دارای مقاومت بالایی در برابر ترکیبات شیمیایی می باشند.
    3. دوام و ماندگاری: سرامیک به طور کلی دارای عمر طولانی و دوام بالایی است و در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید، رطوبت و تغییرات دما مقاوم است. از ویژگی های جالب در مورد سرامیک های پرسلانی می توان به پایداری رنگ آن ها در طول گذشت زمان اشاره کرد. بنابراین می توانید انتظار داشت که پوشش محوطه ی استخر شما هرگز کمرنگ نمی شود، حتی اگر مستقیماً در معرض تابش نور و گرمای شدید خورشید قرار گیرد.
    4. آسانی نصب و نگهداری: سرامیک به راحتی نصب می‌شود و نیاز تعمیر و نگهداری کمتری دارد و همچنین با توجه به خصوصیات سطحی آن، به سهولت و راحتی تمیز و نظافت می گردد.
    5. سطح آنتی اسلیپ یا ضد لغزش: با توجه به در معرض آب و رطوبت بودن سرامیک های محوطه استخر، این سرامیک ها باید دارای خاصیت ضد لغزش یا آنتی اسلیپ باشند که از لیز خوردن افراد جلوگیری کنند.
    سرامیک محوطه استخر

    مزایایی انتخاب سرامیک پرسلانی

    مزایای استفاده از سرامیک های پرسلانی برای محوطه استخر و فضاهای باز عبارت است از:

    • نسبت به سایر مصالح و متریال های ساختمانی، نیاز به نگهداری کمتری دارد و از این رو هزینه نگهداری کمتر و مقرون به صرفه تر است.
    • دوام بیشتری نسبت به سایز مصالح دارد و در برابر تغییرات دما، نفوذ آب و رطوبت و همچنین ترکیبات شیمایی مقاوم است.
    • با توجه به تنوع در طرح و رنگ، زیبایی منحصر به فردی در فضای مورد استفاده ایجاد می کند. این تنوع در طرح و رنگ کمک شایانی به معماران و طراحان دکوراسیون داخلی در طراحی فضاهای باز نموده است. امروزه استفاده از سرامیک های با طرح بتن، طرح چوب و یا ترکیبی از هر دو برای محوطه استخر رایج شده است.

    نحوه نصب

    در این بخش، به برخی راهنمایی های کلی برای نصب سرامیک در محوطه استخر می‌پردازیم:

    1. آماده سازی سطح زیرین: قبل از نصب، سطح محوطه استخر را باید به خوبی آماده کنید. این آماده کردن شامل تمیز کردن سطح، حذف هر گونه ناهمواری و صاف کردن آن می‌شود.
    2. استفاده از چسب پودری پرسلانی مناسب: برای نصب سرامیک، از چسب پودری پرسلانی مناسب برای محیط های مرطوب و آبی استفاده کنید.
    3. نصب صحیح: در نصب سرامیک از افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایید و همچنین سرامیک را با توجه به دستورالعمل تولید کننده و به صورت صحیح و از روش های معمول نصب کنید.
    4. تعمیرات و نگهداری: پس از نصب، نظافت و نگهداری منظم از سرامیک های محوطه استخر را انجام دهید.
    سرامیک محوطه استخر

    سخن پایانی

    سرامیک امروزه با توجه به داشتن ویژگی های مقاومت در برابر آب و شیمیایی ها، دوام و ماندگاری بالا و آسانی نصب و نگهداری به یک متریال رایج برای استفاده در محوطه استخر تبدیل شده است. برای انتخاب و خرید سرامیک باید به نکاتی از قبیل خاصیت پرسلانی و ضد لغزش بودن سرامیک توجه داشته باشیم و برای نصب این سرامیک ها از افراد متخصص کمک بگیریم.

    برای انتخاب سرامیک مناسب برای محوطه استخر با کارشناسان فروش مجموعه بازرگانی شهیدی در ارتباط باشید تا راهنمایی و مشاوره های لازم را در این خصوص برای شما ارائه نمایند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟