سرامیک رستوران و کافی شاپ

  • دکوراسیون داخلی یک رستوران یا کافی شاپ، نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان و ایجاد تجربه خاص برای آن‌ها دارد. استفاده از متریال مناسب و طراحی منحصر به فرد، می‌تواند این مکان‌ها را به مقصدی برای علاقمندان به کافی‌شاپ و رستوران تبدیل کند. از این رو صاحبین کسب و کارهای رستورانی و کافی شاپ، توجه ویژه ای به دکوراسیون داخلی فضای کسب و کار خود دارند.

    انتخاب پوشش برای کف و دیوار رستوران و کافی شاپ، المان اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها می باشد که معماران و طراحان دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای به آن ها دارند. سرامیک، به عنوان یکی از مصالح شیک و کاربردی در طراحی داخلی، برای استفاده به عنوان کفپوش و دیوارپوش رستوران و کافی شاپ مناسب است. در این مقاله، به بررسی جذابیت، عملکرد و راهنمایی های استفاده از سرامیک در طراحی داخلی کافی‌شاپ و رستوران می‌پردازیم.

    مزایای استفاده از سرامیک در رستوران و کافی شاپ

    در این بخش، به بررسی مزایای استفاده از سرامیک در طراحی داخلی کافی‌شاپ و رستوران می‌پردازیم. برخی از این مزیت ها عبارتند از:

    1. جذابیت و زیبایی ظاهری به واسطه وجود طرح و رنگ متنوع در سرامیک ها: سرامیک ها زیبایی و جذابیت خاصی به فضای رستوران و کافی شاپ می بخشد. با توجه به طرح ها و رنگ های متنوع سرامیک ها می توان هارمونی خاصی بین کفپوش و دیوارپوش با سایر المان طرح دکوراسیون داخلی نظیر چوب، فلز و … ایجاد کرد.
    2. تناسب و هماهنگی با سبک های مختلف معماری: سرامیک، به خوبی با سبک‌های مختلف معماری و طراحی داخلی سازگار است. بنابراین، می‌توان آن را در کافی‌شاپ و رستوران های مدرن و کلاسیک به کار برد.
    3. درخشش و بازتاب نور: سطح صاف و پولیش (براق) سرامیک، می‌تواند نور را در داخل فضا به خوبی بازتاب داده و علاوه بر درخشانی و زیبایی فضا، فضا را روشن تر و بزرگ تر جلوه دهد.
    سرامیک رستوران و کافی شاپ

    ویژگی سرامیک کف مورد استفاده در رستوران و کافی شاپ

    سرامیک مورد استفاده در کف و دیوار این فضاها باید دارای ویژگی های زیر باشند:

    1)دوام و طول عمر بالا

    با توجه به اینکه فضای کافی شاپ و رستوران، یک فضای با ترافیک سنگین و پرتردد می باشد، سرامیک مورد استفاده در این فضاها باید در برابر ترافیک سنگین مقاوم و با دوام باشد وبه مرور زمان دچار آسیب، شکست و یا تغییر رنگ نگردد. کفپوش سرامیکی باید در برابر فشار میز و صندلی آسیب نبیند.

    2)مقاومت در برابر آب، رطوبت و ترکیبات شیمیایی

    سرامیک کف رستوران باید دارای خاصیت پرسلانی باشد تا در برابر آب، رطوبت و ترکیبات شیمیایی مقاوم باشد و دچار صدمه و آسیب نگردد. با توجه به اینکه قسمت آشپزخانه در معرض شست و شو و آب قرار دارد و همچنین کف رستوران باید مدام شست و شو و تمیز شود، سرامیک کف باید در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد.

    3)ضد لغزش و سر نبودن سرامیک

    از آنجایی که رستوران و کافی شاپ در معرض آب و رطوبت قرار دارد، سر بودن و لغزندگی سرامیک کف برای مشتریان و پیشخدمتان که همواره در حال رفت و آمد هستند، باعث ایجاد خطر برای آن ها می گردد. از این رو باید سرامیکی را برای کف انتخاب کرد که دارای خاصیت ضد لغزندگی باشد.

    4)سهولت در شستشو و تمیز شدن آسان

    از آنجایی که فضای رستوران و کافی شاپ ها در معرض لکه های چربی ناشی از مواد غذایی و مایعات قرار دارند، باید مدام شستشو و تمیز شوند. به همین باید برای کف سرامیکی انتخاب شود که به سهولت و آسانی شستشو و تمیز شود.

    سرامیک رستوران و کافی شاپ

    مزایای استفاده از سرامیک در رستوران ها

    استافده از سرامیک در رستوران ها نسبت به سایر مصالح قابل استفاده نظیر سنگ طبیعی دارای مزیت های زیر می باشد:

    • تنوع در طرح، رنگ و ابعاد سرامیک های تولیدی، کمک شایانی به طراحان و معماران دکوراسیون داخلی در طراحی فضایی زیبا،جذاب و همچنین هماهنگ با سایر المان ها می نماید.
    • سرامیک ها قیمت پایین تری نسبت به سایر مصالح قابل استفاده در رستوران ها دارد که این پایین بودن قیمت سبب می شود که اغلب افراد توانایی خرید آن را داشته باشند.
    • سطوح سرامیک ها با توجه به خواص آن ها، به راحتی و سهولت شستشو و تمیز می شوند.
    سرامیک رستوران و کافی شاپ

    قیمت سرامیک مناسب رستوران و کافی شاپ

    سرامیک های مورد استفاده در کافی شاپ و رستوران قیمت مناسب تر و پایین تری نسبت به سنگ های طبیعی و دیگر مصالح قابل استفاده در رستوران ها دارند.قیمت این سرامیک ها بر اساس ابعاد، طرح، رنگ، نوع سطح و درجه سرامیک کیفیت تعیین می شود. هرچه ابعاد سرامیک بزرگ تر باشد، رنگ تیره تری داشته باشد و سطح برجستگی داشته باشد، قیمت آن بالاتر می رود.

    سخن پایانی

    استفاده از سرامیک در طراحی داخلی کافی‌شاپ و رستوران می‌تواند به این فضاها زیبایی و جذابیت، لوکس بودن و دوام و مقاومت بیشتری ببخشد و تجربه مشتریان را بهبود بخشد. با رعایت راهنمایی‌ها در انتخاب، استفاده و طراحی سرامیک، می‌توانید یک محیط زیبا، بهداشتی و کارآمد برای کافی‌شاپ و رستوران خود ایجاد کنید و خاطره ای تکرار نشدنی برای مشتریان ایجاد و آن ها را جذب نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    3 Comments

    1. sklep online گفت:

      Wow, amazing blog layout! How long have you ever been blogging for?
      you made blogging glance easy. The total look of your site is wonderful,
      as well as the content! You can see similar here sklep

    2. Wow, amazing blog format! How long have you ever been blogging for?
      you make blogging look easy. The entire glance of your
      website is magnificent, as neatly as the content!
      You can see similar here sklep online

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟