سرامیک کف و دیوار پارکینگ

  • پارکینگ یکی از فضاهای جدایی ناپذیر ساختمان ها با کاربری متفاوت اعم از مسکونی، اداری و تجاری است که با توجه به پرتردد بودن آن باید در طراحی کفپوش و دیوار پوش آن نهایت دقت و توجه به ویژگی های آن را داشت. فرقی نمی کند که کاربری ساختمان چی باشد. این طراحی دکوراسیون باید با دکوراسیون فضای داخلی ساختمان هماهنگ و متناسب باشد.

    با توجه به پر تردد بودن و رفت و آمد خودرو و افراد به پارکینگ و فشارهای وارده ناشی از وزن زیاد خودروها به کف پارکینگ ها باید کفپوشی برای پارکینگ انتخاب کرد که دچار شکستگی و آسیب نگردد و هزینه ای بابت تعمیر و نگهداری نداشته باشد.

    امروزه استفاده از سرامیک برای کف و دیوار پارکینگ رایج شده است و از این رو باید در انتخاب سرامیک برای پارکینگ تمامی عوامل از قبیل پرتررد بودن و تغییرات دما را در نظر گرفت.

    سرامیک مورد استفاده در پارکینگ به دو دسته سرامیک کف و سرامیک دیوار یا بدنه تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی های مختص خودشان هستند که در این مقاله به شرح آن ها می پردازیم.

    سرامیک پارکینگ Parking ceramic

    سرامیک دیوار پارکینگ

    سرامیک با توجه به تنوعی که در رنگ و طرح دارد، زیبایی خاصی به دیوار یا بدنه پارکینگ می بخشد.

    برای انتخاب و خرید سرامیک دیوار پارکینگ باید به این نکته توجه کرد که سرامیک با رنگ روشن درست است که جلوه زیبایی به فضای پارکینگ می دهد ولی این سرامیک ها با توجه به دود حاصل ناشی از تردد خودرو خیلی زود لک و سیاه می شوند. از این رو بهتر است که از سرامیک های با رنگ تیره برای دیوار و بدنه پارکینگ استفاده کرد.

    امروزه رنگ های طوسی و کرم برای استفاده در پارکینگ محبوب و رایج شده است.

    سرامیک پارکینگ Parking ceramic

    ویژگی های سرامیک بدنه یا دیوار پارکینگ

    1. پرسلان بودن و مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت؛ با توجه به پرتردد بودن پارکینگ ها و تردد خودروها و دود حاصل از آن ها، دیواره های پارکینگ باید به صورت هفتگی و ماهانه شستشو و نظافت شوند که این شستشو به وسیله ی آب و مواد شوینده انجام می گیرد. در نتیجه این سرامیک ها باید در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشند.
    2. مقاومت در برابر بنزین و مواد شیمیایی که در معرض آن است.
    3. در پارکینگ های سرباز علاوه بر موارد فوق باید به ویژگی مقاومت در برابر تابش اشعه خورشید، بارش برف و باران نیز توجه داشت.

    ابعاد و سایز مناسب برای سرامیک دیوار پارکینگ

    برای دیوار پارکنیگ بهتر است از سرامیک های سایز بزرگ استفاده کنیم. استفاده از سرامیک های سایز بزرگ علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای مورد استفاده، سبب می شود که درز و بند بین سرامیک ها کاهش یابد که این کاهش بند سبب می شود که از نفوذ آب به زیر سرامیک جلوگیری شود.

    سرامیک کف پارکینگ

    سرامیک های پرسلان به واسطه تولید در فشار و حرارت بالا، گزینه مناسبی برای استفاده در پارکینگ های مسکونی و حتی فضاهای با ترافیک سنگین و پرتردد اداری و تجاری می باشند.

    کف پارکینگ در معرض تردد خودروها قرار دارد و با توجه به فشار وارده ناشی از وزن خودروها به کف، باید ویژگی هایی را در انتخاب و خرید سرامیک کف پارکینگ مد نظر قرار دهیم:

    1. استحکام و مقاومت در برابر فشار ناشی از وزن خودرو؛ همانطور که گفته شد کف پارکینگ در معرض فشار زیاد ناشی از وزن خودرو قرار دارد و نباید سرامیک در برابر این فشار دچار شکست و صدمه گردد. پیشنهاد ما به شما استفاده از سرامیک های با ضخامت 15 میلیمتر و 20 میلیمتر می باشد که برای استفاده در پارکنیگ طراحی و تولید شده اند.
    2. مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت؛ همانند سرامیک های دیوار، این سرامیک های نیز در معرض بارش باران و برف در پارکینگ های سرباز و همچنین در پارکینگ های سربسته با توجه به لزوم شستشوی مداوم پارکینگ در معرض آب ناشی از آن قرار دارند. از این رو این سرامیک های باید دارای خاصیت ضد آب و یا پرسلان باشند که از نفوذ آب به سرامیک و سطح زیرین آن جلوگیری شود.
    3. ضد لغزندگی و لیز نبودن سرامیک ها؛ تکسچر و بافت سرامیک مناسب برای کف پارکینگ باید به گونه ای باشد که خاصیت لغزندگی سرامیک کاهش باید و افراد یا خودروها هنگام تردد لیز نخورند.
    سرامیک پارکینگ Parking ceramic

    مزایای استفاده از سرامیک در پارکینگ

    استفاده از سرامیک دارای مزیت های بسیاری است که به صورت خلاصه در زیر به آن ها اشاره شده است:

    1. تنوع در طرح و رنگ سرامیک جلوه زیبایی به فضای پارکینگ می بخشد.
    2. سرامیک در برابر بنزین و مواد شیمایی مقاوم است و واکنشی با این مواد انجام نمی دهد.
    3. مقاومت در برابر خط و خش و ساییدگی از مزیت های دیگر سرامیک در برابر تردد افراد و خودروها می باشد.
    4. خاصیت پرسلانی و ضد آب بودن سرامیک سبب می شود به راحتی و به صورت مداوم بتوانیم کف پارکینگ را شستشو و نظافت نماییم.
    5. قابلیت نصب سریع و آسان که سبب می شود در کم ترین زمان ممکن اقدام به نصب سرامیک کف یا دیوار پارکینگ نماییم.
    6. چنانچه سرامیک به مرور زمان دچار شکست و آسیب گردد، به راحتی قابل تعویض می باشد.
    7. سرامیک نسبت به سنگ قیمت مناسب تری دارد، از این رو علاوه بر مزیت های فوق، هزینه های شما را نیز کاهش می دهد.
    سرامیک پارکینگ Parking ceramic

    سخن پایانی

    از آنجایی که امروزه خرید سرامیک برای کف و دیوار پارکینگ رایج شده است، ما در این مقاله سعی کردیم که شما را در انتخاب و خرید سرامیک مناسب برای پارکینگ یاری نماییم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟