سرامیک کف تراس یا بالکن

  • تراس یا بالکن را می توان با استفاده از مصالح مناسب به بخشی دلچسب و زیبا از خانه تبدیل کرد که بتوان در فصول خوش آب و هوا از آن استفاده کرد. تراس چه روباز باشد و چه سرپوشیده، جزو فضای خارجی خانه محسوب می شود و از این رو در معرض تابش نور خورشید، بارش برف و باران، تغییرات دما و گرد و خاک قرار دارد. بنابراین برای پوشش کف و دیوار تراس باید متناسب با این خصوصیات انتخاب خود را انجام دهیم.

    مصالح مناسب برای تراس یا بالکن

    برای پوشش کف و دیوار بالکن مصالح زیادی وجود دارد که عمدتاً از سنگ و سرامیک برای پوشش این نواحی استفاده می شود. سرامیک با توجه به طرح های متنوع و قیمت پایین تر نسبت به سنگ، از پرکاربردترین مصالح برای پوشش کف و دیوار تراس یا بالکن می باشد. سرامیک مورد استفاده در کف و دیوار تراس باید برای فضاهای خارجی مناسب باشد و دارای ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر نورخورشید، آب و تغییرات دما باشد. سرامیک با داشتن طرح های متنوع اعم طرح چوب پارکتی، ماربل و طرح بتن، دست طراحان و معماران دکوراسیون داخلی را در ایجاد فضای دلنشین و زیبا باز می گذارد و زمینه طراحی فضای متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خانه را فراهم می آورد.

    سرامیک کف تراس طرح چوب پارکتی

    سرامیک تراس باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

    سرامیک کف یا دیوار تراس با توجه به اینکه در فضای خارجی است و به صورت مداوم شستشو می شود، باید دارای ویژگی هایی باشد تا دچار شکست یا آسیب نگردد. این ویژگی ها عبارتند از:

    • مقاومت در برابر تابش نور و اشعه خورشید
    • پرسلان بودن؛ جذب آب نزدیک به صفر و مقاومت در برابر آب و رطوبت
    • مقاومت در برابر تغییرات دما و سرمای و گرمای شدید
    • مقاومت در برابر شکستگی و خراشیدگی
    • مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند شوینده ها و …
    • لعاب سطح مات و یا برجسته دارای پانچ ظریف؛ سرامیک با لعاب پولیش سبب انعکاس بیش از حد نور خورشید و آسیب چشم و همچنین لیز خوردن می گردد.

    در هنگام انتخاب سرامیک برای تراس باید به این ویژگی ها توجه کرد؛ چرا که در صورتی که دوام و مقاومت سرامیک بالا نباشد، در کوتاه مدت شما را متحمل هزینه های زیاد و گزاف می کند.

    سرامیک کف تراس طرح بتن

    سرامیک کف تراس

    در انتخاب سرامیک کف تراس علاوه بر ویژگی های فنی ذکر شده، نوع سطح سرامیک، طرح و رنگ سرامیک نیز اهمیت ویژه ای دارد. در اکثر بالکن ها از سرامیک های با طرح چوب و یا سرامیک های طرح بتن استفاده می شود. نکته ای که اینجا حائز اهمیت است انتخاب طیف رنگی سرامیک است؛ باید رنگی انتخاب شود که نه خیلی تیره باشد و نه خیلی روشن. انتخاب سرامیک های تیره سبب می شود که نور خورشید به سرامیک جذب و در نتیجه فضای بالکن گرم می شود و رنگ روشن نیز موجب انعکاس بیش از حد نور خورشید و اذیت شدن چشم ها می شود.

    در مورد سطح سرامیک کف تراس نیز باید به این نکته توجه داشت که سطح برجسته با پانچ ظریف از لیز خوردن جلوگیری می کند.

    سرامیک کف طرح بتن

    قیمت سرامیک کف تراس

    کشور ما به دلیل داشتن منابع معدنی اولیه در تولید سرامیک، یکی از تولیدکنندگان بزرگ سرامیک به شمار می آید که سالانه حجم بسیار زیادی از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند. قیمت سرامیک کف تراس بر حسب درجه محصول، طیف رنگی (هر چه تیره تر باشد، قیمت بالاتر است)، سطح سرامیک که صاف است یا دارای پانچ است تعیین می گردد.

    مجموعه بازرگانی شهیدی با اخذ نمایندگی و توزیع برندهای مختلف کاشی و سرامیک، طیف گسترده ای از انتخاب را برای مشتریان گرامی و طراحان و معماران دکوراسیون داخلی فراهم آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

    سرامیک تراس ترکیب طرح چوب و پارکتی

    سخن پایانی

    برای کف و دیوار تراس می توان از سنگ یا سرامیک استفاده کرد. استفاده از سرامیک در کف و دیوار تراس با توجه به قیمت پایینتر نسبت به سنگ به صرفه تر است. علاوه بر این سرامیک با وجود داشتن طرح های متنوع، می تواند هماهنگی خاصی بین کف و دیوار تراس ایجاد کند؛ به طور مثال می توان از 2 رنگ متفاوت سرامیک طرح بتن یا ترکیب طرح بتن و چوب در کف و دیوار استفاده کرد.

    در نتیجه می توان گفت که سرامیک دست طراحان و معماران دکوراسیون داخلی را در هماهنگی کف و دیوار تراس با سبک دکوراسیون داخلی باز گذاشته است و از این رو امروزه کاربرد رایج تری نسبت به سنگ برای تراس یا بالکن پیدا کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    2 Comments

    1. Wow, incredible blog format! How long have you been running a blog for?

      you make blogging look easy. The entire glance of
      your web site is wonderful, as smartly as the content!

      You can see similar here dobry sklep

    2. Lon گفت:

      Wow, awesome weblog format! How lengthy have you been blogging for?
      you make blogging glance easy. The total glance of your web site is great, let alone the
      content material! You can see similar here dobry sklep

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟