انتخاب سرامیک کف سالن

  • تنوع رنگ و سایز سرامیک های مناسب برای کف، انتخاب این سرامیک ها را دشوار کرده است. در این مقاله با ذکر ویژگی های مناسب برای سرامیک کف شما را در این انتخاب یاری میکنیم.

    سایز و اندازه سرامیک

    اولین قدم در انتخاب سرامیک مناسب برای کف، انتخاب سایز و اندازه است. این سرامیک ها در فرم مربع شکل در سایز 60*60، 80*80، 100*100 و 120*120 سانتی متر و در فرم مستطیل شکل در ابعاد 120*60، 160*80 و اسلب های پرسلانی سایز 240*120، 280*120 و 360*120 طراحی و تولید شده اند.

    باید توجه داشت که برای فضاهای بزرگ از سایز های بزرگ استفاده شود؛ چون استفاده از سایزهای کوچک سبب می شود سالن از اندازه واقعی کوچک تر به نظر برسد و زیبایی و جذابیت بصری ندارد و بالعکس؛ برای سالن های کوچک از سرامیک های با سایز کوچک تر استفاده گردد.

    طرح و بافت سرامیک

    با توجه به ماهیت معماری فضا که دارای معماری کلاسیک است یا مدرن، طرح و بافت سرامیک را انتخاب می کنیم. طرح و بافت سرامیک های کف امروزه به طرح بتن، طرح ماربل ( کلکته، کلکته گلد و ماربل مشکی رنگ و …) و طرح چوب (طرح پارکتی) خلاصه می شود که بر حسب المان های فضا به انتخاب این طرح یا بافت می پردازیم.

    نکته حائز اهمیت در انتخاب طرح و بافت این است که اگر دیوارهای اطراف ساده هستند، از سرامیک های طرح دار با رگه انتخاب کنیم و در صورتی که کاغذ دیواری طرح دار روی دیوار انتخاب شده است، از سرامیک های ساده و بدون طرح استفاده کنیم؛ زیرا انتخاب سرامیک های طرح دار در کنار دیوار طرح دار فضا را آشفته و شلوغ کرده و از لحاظ روانی سبب ایجاد اضطراب و دلهره در افراد می شود.

    سرامیک کف پارکتی پما
    سرامیک طرح پارکتی پما PMA ceramic

    سختی و مقاومت سرامیک

    یکی از ویژگی های مهم برای سرامیک کف، سختی و مقاومت در برابر سایش و خراشیدگی است. باید دقت شود که بر اساس حجم ترافیک و تردد روی سرامیک، انتخاب مناسب صورت گیرد.

    ضخامت سرامیک های کف برندهای سروکوارنتا cerocuarenta و سرامیک پما PMA ceramic از 9 میلی متر در اسلب های سایز بزرگ تا 12 میلی متر در سرامیک های سایز کوچک می باشد و در بیشتر مدل های با لعاب مات برای فضاهای با ترافیک سنگین و پرتردد تجاری و بیمارستانی مناسب است.

    لغزندگی سرامیک کف

    سرامیک های با لعاب پولیش (براق) لغزنده تر و احتما لیز خوردگی بیشتری نسبت به سرامیک های با لعاب مات دارند، اما می توانید از سرامیک پولیش در سالن هم استفاده نمایید که با انعکاس نور بیشتر فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد.

    سرامیک بهترین جایگزین برای کفپوش های سنگ، چوب و … می باشد و هزینه تهیه، نصب و نگهداری پایین تری دارد.

    امروزه با پیشرفت صنعت تولید سرامیک، شما می توانید هر نوع طرحی اعم از طرح بتن، طرح سنگ و طرح چوب را در سایزهای متفاوت در هر 2 لعاب سطح پولیش و مات برای کف انتخاب نمایید.

    بازرگانی شهیدی با بیش از 2 دهه فعالیت در زمینه عرضه و پخش سرامیک، بهترین سرامیک های کف از بهترین برندهای بازار اعم از سرامیک پما، سروکوارنتا، ایمپریو، کرابن سرامیک تبریز و کرگرس را در سایزهای متنوع در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟