خرید کاشی و سرامیک آشپزخانه

  • از آنجایی که آشپزخانه از قسمت های مهم یک خانه است و خانم ها بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند، در نتیجه این فضا باید دارای نظم، پاکیزگی و زیبایی باشد. این زیبایی و نظم با چیدمان وسایل آشپزخانه و همچنین طرح و رنگ پوشش کف و دیوار آن شکل بهتری به خود می گیرد. ضمن اینکه در انتخاب پوشش برای کف و دیوار باید سهولت در نظافت و تمیر کردن را به عنوان فاکتور اصلی در نظر گرفت.

    کاشی و سرامیک علاوه بر داشتن خصوصیاتی همچون دوام و مقاومت در برابر شستشو و سهولت در تمیز کردن، با طرح ها و رنگ های متنوع باعث زیبایی فضای آشپزخانه می شوند.

    بررسی محل نصب کاشی یا سرامیک آشپزخانه

    قبل از خرید و انتخاب کاشی یا سرامیک آشپزخانه، باید نسبت به بررسی فضاهایی که قرار است در آن ها کاشی یا سرامیک نصب کنیم، اقدام کنیم.

    بالای اجاق، بین کابینت و کف فضاهایی هستند که باید با کاشی یا سرامیک پوشانده شوند که برای هر فضا باید کاشی و سرامیک با خصوصیات مناسب را انتخاب کرد.

    اگر آشپزخانه به گونه ای است که جایگاه مشخصی برای اجاق گاز تعیین شده، می توان کاشی یا سرامیک پشت اجاق گاز را به گونه ای انتخاب کرد که متمایز از سایر فضاهای آشپزخانه باشد. این تمایز در طرح و رنگ سبب زیباتر شدن هرچه بیشتر آشپزخانه می گردد.

    اسلب ایمپریو پلاریس Imperio Polaris

    جنس و لعاب مناسب برای کاشی یا سرامیک آشپزخانه

    یه طور کلی برای سرامیک کف یا بین کابینتی می توان هم از سرامیک پولیش و هم از سرامیک مات استفاده کرد، ولی باید نکات زیر را در این انتخاب در نظر گرفت:

    • برای سرامیک کف آشپزخانه بهتر است از سرامیک مات استفاده کنیم، دلیل این انتخاب نیز ضد لغزش بودن و دوام و مقاومت بالای این سرامیک است.
    • برای سرامیک دیوار، پشت اجاق و بین کابینت بهتر است از سرامیک های پولیش (شیشه ای) استفاده کنیم؛ دلیل این انتخاب خاصیت انعکاس نور سرامیک های پولیش در فضای آشپزخانه است.

    سبک کلی طراحی آشپزخانه

    در طراحی آشپزخانه باید به هماهنگی طرح و رنگ دیواره با کف توجه کنیم؛ به صورتی که پوشش کف و دیوار با هم هماهنگی داشته و طرح شلوغی ایجاد نکنند.

    اگر طراحی آشپزخانه مدرن باشد، نباید از سرامیک یا کاشی با طرح شلوغ و تنوع رنگ بالا استفاده کرد؛ در این طراحی مدرن می توان از سرامیک های طرح سنگ و ماربل استفاده کرد.

    در طراحی کلاسیک آشپزخانه، از سرامیک های با رنگ خنثی استفاده میکنیم. امکان ترکیب طرح های گفته شده نیز در آشپزخانه وجود دارد ولی باید به این نکته توجه داشت که این ترکیب به صورتی کنار هم قرار گیرد که ذوق مخاطب را کور نکند.

    Imperio Polaris ایمپریو پولاریس

    خرید سرامیک کف آشپزخانه

    در انتخاب سرامیک کف آشپزخانه باید به یکسری نکات دقت کنیم که در ذیل مختصرا به شرح این خصوصیات می پردازیم:

    • لعاب و سطح سرامیک باید به گونه ای انتخاب کردد که لکه و کثیفی روی آن مشخص باشد تا بتوان سریع نسبت به تمیز کردن آن اقدام کرد.
    • طرح و طیف رنگی روشن انتخاب گردد؛ انتخاب طرح و رنگ تیره برای سرامیک آشپزخانه فضا را دلگیر و خفه می کند و تحمل این محیط را برای طولانی مدت دشوار می سازد.
    • از آنجایی که در آشپزخانه، افراد زیادی رفت و آمد می کنند باید از یک سرامیک مقاوم برای کف استفاده کرد.

    سرامیک با طرح ماربل و سنگ طبیعی یکی از بهترین انتخاب ها برای کف آشپزخانه است که هیچ وقت قدیمی نمی شود و استفاده از این طرح از سرامیک ها فضای آشپزخانه را لوکس و زیبایی چشم نوازی به آن می بخشد. همچنین می توانید از سرامیک ها به صورت ترکیبی برای استفاده در کف آشپزخانه استفاده نمایید؛ از جمله طرح های ترکیبی می توان به استفاده از سرامیک با طرح ساده و گلدار و طرح شطرنجی اشاره نمود.

    الگانت گری Elegant Grey 60x120

    پیشنهاد ما استفاده از سرامیک های پرسلان مات برای کف آشپزخانه است تا ضمن حفظ زیبایی، خاصیت ضد لغزش و سهولت در تمیز کردن را داشته باشد.

    خرید سرامیک دیوار آشپزخانه

    برای سرامیک های دیوار آشپزخانه و بین کابینتی، باید انتخابی بر حسب هماهنگی با سرامیک کف انجام دهیم. برخلاف سرامیک کف، برای سرامیک دیوار بهتر است از سرامیک پولیش که خاصیت انعکاس نور بهتری دارد، استفاده کنیم. سرامیک های پولیش و با ابعاد بزرگ، سبب زیبایی آشپزخانه می شوند.

    در هنگام اجرای سرامیک دیوار آشپزخانه و بین کابینتی باید به بند کشی توجه داشت. اگر از سرامیک های با طرح ساده استفاده می کنیم، باید بندکشی های پهن تر به همراه کاشی های مینیاتوری انجام دهیم و اگر از سرامیک های با طرح شلوغ استفاده می کنیم، باید بندکشی ظریف و همرنگ با خود سرامیک انجام دهیم.

    در این مقاله سعی کردیم به نکاتی برای خرید بهترین و ارزان ترین کاشی و سرامیک آشپزخانه اشاره کنیم تا آشپزخانه ای لوکس و زیبا داشته باشیم. برای مشاهده و خرید کاشی و سرامیک آشپزخانه به شوروم مرکزی بازرگانی شهیدی مراجعه و یا با کارشناسان پشتیبانی مجموعه تماس حاصل فرمایید.

    نظرات و سوالات خود را در پایان مقاله با ما در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟