انواع روشویی سرامیکی و مزایا و معایب آن

  • امروزه با پیشرفت صنعت سرامیک و تولید اسلب های پرسلانی سایز بزرگ، طراحی و تولید فرنیچرهای سرامیکی نظر بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرده است. یکی از فرنیچرهای محبوب که زیبایی خاصی به فضای سرویس بهداشتی و حمام می بخشد، روشویی های سرامیکی است که با استفاده از سرامیک های پرسلان طراحی و تولید می شود. استفاده از این روشویی ها سبب می شود که ارتباط و هماهنگی خاصی بین روشویی و سرامیک های دیوار و کف شکل بگیرد. در این مقاله به بررسی این روشویی ها، انواع مدل های آن و مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

    روشویی سرامیکی چیست؟

    از آنجایی که سرامیک پرسلان از سخت ترین نوع سرامیک ها به حساب می آید، بهترین متریال برای ساخت روشویی سرامیکی است. سرامیک پرسلان از خاک رس تصفیه شده در دمای بالا بین 1200 تا 1400 درجه پخته می شود و از این رو دارای ویژگی های عدم جذب رطوبت و مقاومت بالا می باشد که سبب می شود برای ساخت روشویی مناسب باشد. از ویژگی های این روشویی های سرامیکی می توان به مقاومت بالا، دوام و ماندگاری بالا، سهولت در تمیز کردن و طرح های متنوع اشاره نمود.

    این روشویی ها در برابر ضربه، لکه، حرارت و مواد شیمیایی مقاوم هستند و در طرح، شکل و سایزهای متنوعی قابل ساخت هستند.

    روشویی سرامیکی بدون پایه

    انواع روشویی های سرامیکی

    روشویی های سرامیکی به 2 نوع روشویی سرامیک پایه دار و روشویی سرامیکی بدون پایه تقسیم می شود:

    روشویی سرامیکی پایه دار

    این روشویی سرامیکی به وسیله ی یک پایه از جنس استیل یا سرامیک روی زمین قرار گرفته و نصب می شود. وجود پایه در این نوع روشویی ها سبب می گردد که لوله های تخلیه فاضلاب و شیرآلات پشت پایه مخفی گردد.

    مخفی بودن لوله کشی های فاضلاب و شیرآلات سبب می گردد که روشویی سرامیکی پایه دار نبست به روشویی بدون پایه، ظاهر زیباتر و شیک تری به فضای سرویس ببخشد.

    روشویی سرامیکی پایه دار
    روشویی سرامیکی پایه دار با پایه سرامیکی
    روشویی سرامیکی پایه دار با پایه استیل

    روشویی سرامیکی بدون پایه

    این مدل روشویی سرامیکی روی دیوار نصب می گردد و هیچ پایه ای ندارد. از آنجایی که روشویی سرامیک بدون پایه فضای کمی را اشغال می کند، برای سرویس های بهداشتی با متراژ کوچک مناسب هستند. مزیت دیگر این روشویی نسبت به روشویی پایه دار این است که مشکلی از بابت تمیز کردن آلودگی های اطراف پایه روشویی پایه دار ندارد.

    روشویی سرامیکی بدون پایه

    مزایای روشویی سرامیکی

    نگهداری و نظافت آسان

    تمیز کردن این روشویی ها به آسانی قابل انجام است و با پاک کننده چند منظوره می توان آن ها را تمیز کرد.

    دوام و مقاومت بالا

    به دلیل استفاده از سرامیک پرسلان، این روشویی در برابر حرارت، ضربه، خراش و مواد شیمیایی مقاوم است وو به دلیل داشتن لعاب در برابر خط و خش مقاومت می کند.

    طرح ها و رنگ های متنوع

    تنوع در سایز، طرح و رنگ سرامیک های پرسلانی و سرامیک اسلب ها سبب شده است که این روشویی ها در طرح و رنگ ها متفاوت با اشکال مختلف تولید شوند. این امر کمک شایانی به معماران و طراحان دکوراسیون داخلی برای ایجاد هماهنگی بین سرامیک های دیوار و کف با روشویی کرده است که این هماهنگی در نتیجه سبب زیبایی سرویس می شود.

    تنوع در شکل و مدل های مختلف این روشویی ها سبب افزایش تقاضای مشتریان نسبت به این روشویی ها شده است.

    معایب روشویی سرامیکی

    از معایب روشویی سرامیکی می توان به شکستن آن در اثر ضربه اشاره کرد. روشویی سرامیکی را نمی توان خراش داد ولی با ضربه محکم احتمال شکستن این روشویی وجود دارد.

    قیمت روشویی سرامیکی

    قیمت این روشویی ها به شکل، اندازه، وجود و عدم وجود پایه و سرامیک پرسلان به کار رفته در آن بستگی دارند و از این رو قیمت های متفاوتی دارند.

    روشویی سرامیکی دوقلو

    خرید روشویی سرامیکی

    انتخاب و خرید روشویی یکی از موارد مهم در بازسازی و تغییرات دکوراسیون داخلی است. شما باید بر اساس متراژ فضا و طرح سرامیک مورد استفاده در کف و دیوار بهترین انتخاب را برای سرویس بهداشتی و حمام خود انجام دهید. بازرگانی شهیدی با ارائه طیف وسیعی از روشویی های بدون پایه، روشویی های پایه دار با پایه سرامیکی و روشویی های پایه دار با پایه استیل شما را در این انتخاب یاری می نماید. نظرات و سوالات خود را در پایان مقاله با ما در میان بگذارید.

    برای مشاهده مدل های روشویی سرامیکی، اینجا کلیک نمایید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟