کاشی و سرامیک مناسب بیمارستان

  • امروزه با توجه به شیوع بیماری ها و ویروس های متفاوت مانند کرونا و …، باید بیشتر از قبل به نظافت پوشش کف و دیوار بیمارستان ها توجه شود. از این رو باید پوششی برای کف و دیوار بیمارستان و محیط های درمانی انتخاب کرد که نفوذ ناپذیر و به راحتی قابل نظافت و شستشو باشند.

    سرامیک های پرسلان با داشتن ویژگی های نفوذناپذیری و سهولت در نظافت، اولین و بهترین انتخاب انتخاب برای سازندگان و پیمانکاران بیمارستان ها می باشد.

    ویژگی های کاشی و سرامیک مناسب برای محیط های درمانی و بیمارستان ها

    سرامیک مناسب برای بیمارستان باید دارای ویژگی های زیر باشد:

    1. سهولت در نظافت
    2. مقاوت بالا و مناسب برای فضاهای با ترافیک سنگین و پر تردد
    3. مقاوم در برابر مواد شیمیایی
    4. نفوذناپذیری در برابر آب و رطوبت
    5. ضد لغزش
    6. مقاومت سطحی در برابر شد باکتری و ویروس
    سرامیک بیمارستان

    ابعاد سرامیک مناسب بیمارستان

    در بیمارستان ها باید از سرامیک سایز بزرگ با بند حداقلی استفاده کرد. از آنجایی که محیط بیمارستان به طور مداوم نطافت و شسته می شود، این بند حداقلی موجب کاهش نفوذ آب به کف می شود.

    خاصیت ضد لغزش و ضد لغزندگی سرامیک ها

    محیط درمانی و بیمارستان، فضایی با ترافیک سنگین و پرتردد است که باید برای کف این فضاها حتما از سرامیکی استفاده کرد که سر نباشد و ضد لغزش باشد.

    مقاومت و استحکام بالای سرامیک

    همانطور که گفته شد، با توجه به ترافیک سنگین و پرتردد بودن محیط های بیمارستانی و همچنین فشار وارده ناشی از سنگینی تخت ها و تجهیزات بیمارستانی، باید سرامیکی انتخاب شود که به مرور زمان بر اثر تردد و جابجایی تجهیزات، این سرامیک ها آسیبی نبیند و دچار شکست یا ترک خوردگی نشود.

    مقاوم در برابر مواد شیمیایی

    بیمارستان و آزمایشگاه محیط هایی هستند که به صورت مداوم در تماس با مواد شیمیایی و دارویی قرار دارند. از این رو سرامیک مورد استفاده در این محیط ها باید در برابر مواد شیمیایی و دارویی مقاوم باشد و در واکنش با این مواد شیمیایی دچار آسیب یا خوردگی نشود.

    انتخاب رنگ مناسب برای فضای بیمارستان ها

    انتخاب رنگ، تاثیرگذارترین عنصر در طراحی فضاست. طیف رنگی و هماهنگی رنگ ها با هم تاثیرات روانی متفاوتی بر فرد دارند. واکنش فرد نسبت به رنگ ها می تواند مثبت یا منفی باشد، از این رو باید در انتخاب رنگ برای محیط بیمارستان ها و مراکز درمانی دقت داشت.

    به عنوان مثال رنگ های با تن گرم ( مانند قرمز، نارنجی، زرد) دما و درجه حرارت بدن را افزایش می دهد و فرد احساس می کنت که زمان به کندری می گذرد و رنگ های مانند سبز و آبی تاثیر مثبتی روی درمان بیماران گذاشته و سبب می شود که وی احساس آرامش کند. در مورد رنگ سفید و استفاده یک دست از آن در کف و دیوار، درست است که در ابتدا حس تمیزی و پاکیزگی به وجود می آورد، ولی احساس خستگی و بی حوصلگی بیماران را در پی دارد و حتی در مواردی که بیماران با بیماری جدی مواجهند، سبب نا امیدی و ترس می شود.

    سرامیک بیمارستانی

    توصیه می شود که در طراحی فضاهای بیمارستانی نهایتاً از 3 رنگ اصلی استفاده نمایید؛ باید به این نکته توجه داشت که رنگ سقف باید نسبت به دیوار روشن تر و یا یکسان در نظر گرفته شود.

    برای انتخاب رنگ راهروها، اتاق مشاوره و درمان می توان از رنگ آبی و سبز استفاده کرد تا احساس آرامش ایجاد کند و از رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی می توان در تزئین فضاهای داخلی استفاه نمود.

    سرامیک بیمارستان

    نتیجه گیری

    به طور خلاصه انتخاب سرامیک مناسب بیمارستان باید بر اساس عواملی از قبیل رنگ، مقاومت بالا و استحکام در برابر تردد و مواد شیمیایی، مقاومت سطحی در برابر رشد میکروب و ویروس و خاصیت آنتی باکتریال باشد.

    سرامیک های مونوکالر از برند پما سرامیک PMA ceramic، با 2 کالکشن مونوکالر دی Monocolor Day و مونوکالر نایت Monocolor Night و ویژگی فول بادی همراه با استاندارد های لازم برای محیط های بیمارستانی و درمانی، دست معماران و سازندگان این سازه ها را در انتخاب طرح مورد نظر باز گذاشته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال پیام
    1
    ارتباط با واحد فروش
    Scan the code
    سلام👋
    چطور می تونم راهنمایی تون کنم؟